2011. augusztus 9., kedd

MULUKHIYEH



Ez egy olyan növény, amit nem ismernek Magyarországon és én nem is tudom, hogy mindenkinek izlene-e. A levelét leszedik, megszárítják és térségtől függően lemorzsolják vagy egészben főzik. Én nagyon szeretem, de az állaga miatt bizony én is óvatosan kóstoltam meg az elején. Enyhén kesérű levél és amikor főzzük olyan nyúlós lesz a leves tőle, de tényleg ízletes. Rizzsel szokták tálalni. A Közel Keleten és az Észak afrikai térségben főzik, van ahol nyúl hússal, máshol csirkével. Van ahol a húst beleteszik a levesbe, van ahol külön még megsütik.  Én szíriai módra tanultam a barátnőmtől és beleteszem a húst a levesbe és így nem is kell vacakolni a hússal amikor esszük.:) Igaz ő levesesen csinálja én pedig egy kicsit sűrübb állagúra, de mindkettő nagyon finom. Nagyon egyszerű, nem drága és  nem időigényes.
4 személyre:
½ csirke (lehet több is)
4 marék szárított mulukhiyeh levél
1 fej foghagyma
2 teás kanál darált koriander
½ dl olaj
vegeta
40 dkg rizs
cirtom

A csirkét megmosom és vegetás vízben megfőzöm (persze lehabozom). Amikor kész a csirke kiteszem egy tálra és hagyom kihülni.
Egy edényben apróra vágott foghagymát pirítok a darált korianderrel és beleteszem a mulukhiyeht, együtt pirítom egy kicsit és ráöntöm a húslét. A csirkéről leszedem a bőrét és a csontját, a húst beleteszem a levesbe és együtt főzöm körülbelül 45 percig.
Aki a húst nem szeretné beletenni a levesbe annak azt javasolom, hogy 4 személyre egy egész csirkét főzzön és utánna süsse ki. Így is finom, de én jobban szeretem ezt a változatot.
Közben a rizst is megpárolom és együtt tálalom citrommal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése