2011. április 16., szombat

Töltött szőlőlevél



Ezt az ételt a mediterrán világban jól ismerik, mindenütt másképpen csinálják, én így tanultam és így szeretem. Az araboknál az a szokás, hogy minél kisebb a szőlőlevél annál szebben mutat a tányéron, de én nem csinálok ebből problémát, így is 1-2 órát csavargatok, attól függ milyen a szőlőlevél minősége amit kapok.

3 db csirkecomb
30 dkg savanyított szőlőlevél
40 dkg rizs
1 fej foghagyma
1 teás kanál arab fűszerkeverék
2 teás kanál só

A rizst alaposan megmosom és fél órát melegvízbe állni hagyom.  Fél óra múlva leöntöm a vizet, megsózom , fűszerezem és kis töltikéket csavarok. A foghagymát megtisztítom. Az edény aljára teszem a bőrével lefelé a megmosott csirkecombokat, ráteszem a töltikéket,  a foghagymákat és felöntöm vízzel. Ráhelyezek egy tányért, hogy a töltikék ne essenek szét. Felforralom teljesen és amikor forr a víz lassú lángon főzöm 4-5 órát amíg teljesen el nem fő a leve és egy kicsit megpirul a csirke bőre. Ha kész van ráhelyezek egy nagy tálat és felfordítom, így a tálra kerülnek a töltött szőlőlevelek és a csirke kerül felülre. Én pontosan ezekkel a mennyiségekkel csinálom évek óta a 3 személyes családomnak, ha vendégeknek is készítek akkor nyilván többet használok minden alapanyagból.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése