2011. április 3., vasárnap

UZI



Ez is egy arab étel a sok közül, de mint minden arab étel, ha elkezded nem lehet abbahagyni. Többször ettem már ilyen ételt vendégségben, de én még nem csináltam, mert valahogy mindig elfelejtettem, mivel nem volt leírva a recept. Tegnap esküvőn voltam és ez volt az egyik menü,  úgyhogy nem is gondolkoztam sokat mit együnk ma, kijelentettem, hogy ma Uzi lesz ebédre. Nem bántuk meg, finomabb lett, mint az ediggi bármelyik Uzi amit ettem. Nem dicsekedni akarok, de az utolsó szem rizs is elfogyott. Remélem másnak is ennyire jól fog sikerülni és ennyire fog ízleni.


Uzi két személyre:

2 csirkecomb
1 pohár rizs
10 dkg darált hús
15-20 szem mandula
1 fej hagyma
1 cikk foghagyma
kevés arab fűszerkeverék
vegyes zöldség (kukorica, zöld borsó és sárgarépa)

A csirkét alaposan megmosom, oda teszem főzni, lehabozom,  vegetával ízesítem és puhára főzöm.

A rizst megmosom és fél órát meleg vízben áztatom. A mandulákat felforralom egy kis vízben (így könnyebb),  a héját leszedem, kevés olajban aranybarnára pirítom és félreteszem. A  hagymát apróra vágom, megpirítom, ráteszem a húst, pirítom tovább, sózom és egy kávés kanál arab fűszerkeveréket teszek rá, pirítom tovább, beleteszem a vegyes zöldséget  és félreteszem.
Egy másik edénybe teszek egy kis olajat, leszűröm a rizst és beleteszem az edénybe, fehéredésig pirítom,teszek bele egy kávés kanál  kurkumát és egy kávés kanál arab fűszerkeveréket, ráteszem a darálthúsos zöldséget, öszekeverem, ráöntök 2 és fél pohár húslevest és fedő alatt 20 percig lassú tűzön párolom.
Amikor a rizst kezdem pirítani addig behelyezem az előmelegített sütőbe a csirkecombokat, amit citromlével meglocsolok, arab fűszerkeverékkel fűszerezek és ropogósra sütöm mindkét oldalát. Körülbelül egy időben lesz kész mindkettő.
Amikor minden kész van, ráhelyezem egy nagy tálra, megszórom a pirított mandulával és ráhelyezem a rizst. Tálalom.
Különben bármilyen hússal lehet csinálni, báránysült, főtt marhahús,stb...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése