2011. március 10., csütörtök

Burrito



Ma burrito-t készítettem. Ez egy mexikói étel, tortillába csavart hús, zöldség, stb...
Magyarországon mindenki a mexikói ételekhez hozzáteszi a kukoricát, ez téves.
Igaz a kicsi tortillát kukorica lisztből készítik, de attól függetlenül sem a csilis babba, sem a tortillakba csavart ételeikbe nem tesznek kukoricát.
Ezt az ételt a mexikói nyaralásaimon ettem, de én több mindent teszek bele, mint a mexikóiak, mert Amerikában is ettem és ha hiszitek ha nem finomabb volt, mint a mexikói.
Íme a recept 4 személyre:
8 darab 25 cm-es tortilla

30- 40 dkg reszelt sajt

1 1/2 dl párolt rizs

80 dkg bármilyen hús (darált vagy darabokra vágott) lepirítva 1 tasak taco fűszerrel

1 doboz konzerv vörös bab

szalsza: 4-5 paradicsom, 1 nagy fej hagyma, zöld koriander, 1 db lime, só

avocado krém: avocadot villával megtörjük, 1 cikk foghagyma, 1 ek. hagyma apróra vágva, fél paradicsom apróra vágva, fél lime, pici só,tejföl.

 A tortilla mindkét oldalát egy palacsinta sütőn megmelegítjük, a közepére reszelt sajtot szórunk, rá 2 evőkanál húst, 1 ek rizst, 1 ek babot, 1 ek szalszát, 1 ek avocado krémet, 1 ek tejfölt, összecsavarjuk és fogyaszthatjuk.
A mexikóiak babpürét használnak és nagyon finom, én is szoktam csinálni, ha éppen nem vagyok lusta hozzá J.
Én még az összecsavart burritókat kivül meg szoktam sütni ropogósra a palacsinta sütőben, de olaj nélkül. Így még finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése