2011. március 11., péntek

Vendégváró szelet




Ezt a süteményt még tízenévesen ettem egy barátnőmnél. Mivel krémes, hát imádtam és elkértem a receptet,
megpróbáltam megcsinálni, de mivel tapasztalatlan voltam ezért nem olyan lett, mint amit vártam.
Eltelt több mint 20 év és gondoltam, talán most sikerül :)
Nem is volt olyan nehéz és meglepetésemre nagyon finom lett. Azt az ízt érezetem amit akkor ettem a barátnőmnél.


Vendégváró szelet
 5 dkg margarin, 8 dkg cukorból, 1/2 csomag  szalakáliból, 1 kanál kakaóból, 1 tojásból és 1 dl tejből és annyi lisztből amennyit felvesz, tésztát gyúrunk és 2 lapot sütünk belőle a tepsi tetején.
A tejet picit meglangyosítjuk és elkeverjük benne a szalakálit, a többit hozzá adjuk és átgyúrjuk.
Ne süssük kis tepsibe, mert akkor vastagok lesznek a lapok és a süti pedig zavaróan magas lesz. Vékonyra nyújtjuk, mert úgyis egy kicsit megemelkedik.

5 tojásból készült sima piskótát sütünk, ugyanakkora méretű tepsivel.


Krém:
6 kanál lisztet simára keverünk 7 és fél  dl tejjel és krémet főzzünk belőle.
30 dkg porcukrot kikeverünk 35 dkg puha margarinnal és vanilia cukorral.
Ha a főzőtt krém kihűlt egy tálba rakjuk és adagonként adjuk hozzá a margarinos-cukrot keveréket.
Megtöltjük a lapokat úgy, hogy alulra barna lap+krém+piskóta+krém+ tetejére másik barna lap+ csoki máz.
Másnapig állni hagyjuk, hogy megpuhuljon.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése