2011. március 20., vasárnap

Flódni




Nagyon szeretem a mákos-diós sütiket is. Régebben láttam a TV-ben hogyan készül a flódni, nekigyűrkőztem és megcsináltam. Hát ehető volt, de nem nyerte el a tetszésemet.
Eltelt pár év és mivel sokkal bátrabb vagyok a sütemények terén, hát megint nekigyűrkőztem és teljes erőbadobással megcsináltam mégegyszer a flódnit. Tökéletes lett. Van amikor a lekvárt kihagyom.
Azóta félévente elkészítem, azért csak félévente, mert sok munka van vele, nagyon gazdag süti és laktató.

Íme a recept:

Tészta:

1 dl langyos tej vagy almalé
25 dkg margarin
1 citrom héja lereszelve
2 db tojás + 1 a tetejére
10 dkg cukor
1 csomag sütőpor
csipet só
50 dkg liszt ( vagy amennyit a tészta felvesz)

Töltelék:

30 dkg darált mák kis tejjel felfőzve 10 dkg cukorral és mazsolával
30 dkg darált dió kis tejjel felfőzve 10 dkg cukorral
60 dkg reszelt alma kicsavarva,fahéjjal és 10 dkg cukorral elkeverve
10 dkg szilvalekvár

Elkészítés:

Összeállítom a tésztát és 5 részre osztom, úgy, hogy a 2 nagyobb és 3 kissebb részekre.
Lisztes deszkán egyenként kinyújtom. Az alsó és legfelső tésztát egy nagyobb adagból nyújtom és egy picit vastagabbra mint a középső rétegeket és beleteszem egy magasabb tepsibe, ráhelyezem az almás tölteléket, utánna következik egy tészta réteg, erre rákenem a mákos masszát, megint egy tészt réteg amire rákenem a diós masszát, megint egy tészta réteg, ezt megkenem a szilva lekvárral és utánna következik az utolsó tészta réteg. Megkenem tojással és megszúrkálom villával.
Előmelegített sütőbe helyezem a tepsit, amit 180 fokra állítok és kb. 1 óra 10 perc alatt megsül a flódni. (gáz sütő)
Akkor lesz kész ha a teteje szépen aranysárgára megsül

Figyelem: A tésztákat nagyobbra kell nyújtani, mint a tepsi átmérője, mert sülés közben összeugrik a tészta.

Még én is nyújthattam volna a felső tésztát:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése