2011. március 27., vasárnap

Maqlúbe

Maqlúbe, azaz fordított. Ez a neve ennek a nagyon finom arab ételnek.
Majdnem minden arab étel sok munkával és sok mosogatással jár együtt.
Aki nem szeret főzni az ne is álljon neki, de aki szereti az igazán finom ételeket megéri a sok munka, hiszen ennél finomabb ételt ritkán lehet enni.

Hozzávalók 4 személyre:

1 ½ kg csirke
1 karfiol
1 fej hagyma
2 db paradicsom
2 pohár rizs
kevés cérnametélt
kardamun mag
arab fűszerkeverék
vegeta

A karfiolt rózsákra szedem, megmosom,  lecsöpögtetem és olajban kisütöm.
A csirkét megmosom feldarabolom és megfőzöm, egy hagymát felaprítok és a hab leszedése után beleteszem a levesbe, vegetával, kardamun maggal és arab fűszerkeverékkel ízesítem.
A rizst megmosom és meleg vízben fél órát állni hagyom.
Paradicsomot szeletelek. Maréknyi cérna metéltet pirítok egy kevés olajon.
Amikor minden készre főtt egy edény aljára teszem a húst, rászórom a lecsöpögtetett rizst, a pirított cérnametélet, a karfiolt amit megsózok, a paradicsom szeleteket, ráöntök 4 és fél pohár húslevet, odateszem főzni és amikor kezd forrni a víz , ráteszem a fedőt, minimumra állítom a gázt és körülbelül fél óra alatt kész lesz.
Ne felejtsük el, a paradicsom enged egy kis levet, de minden más szívni fogja a vizet ezért inkább több levet kell rakni, mint kevesebbet, mert hanem a rizs nem fog megfőni mindenütt.!
Én tefal edényben szoktam főzni, mert nem ég le J.
Amikor kész van, leveszem a fedőt, egy nagy tálat teszek a tetejére és megfordítom, így minden ami az edény alján van, a tetejére kerül, ezért hívják fordítottnak ezt az ételt.
Arab vegyes salátával vagy joghurtos uborka salátával szokták enni, de én mindig joghurtos uborka salátát készítek mellé, e nélkül nem is tudom elképzelni J.



Mivel a csirke volt legalul, ezért a bőre jól megpirult, egy kicsit jobban a kelleténél, mert a férjem így szereti.
Így nézett ki amikor megfordítottam a tálra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése